kalamullah..

Monday, December 6, 2010

I'm proud to be a Muslim..

Hijrah agung Kekasih Allah.. Tiada hijrah.. tiadalah nama Islam pada hari ini.. Agungnya pengorbanan Saidina Ali r.a. menggantikan tempat beradu baginda. Atas semangat juang yang tinggi, nyawa gantinya. 

Menyelusuri semula detik-detik penghijrahan Nabi Muhammad SAW, terdapat 1001 hikmah yang memungkinkan tersebarnya Islam pada hari ini. Bagaimana kita nak menolak kehebatan baginda SAW jika dalam durasi lebih kurang 23 tahun sahaja baginda telah berjaya membentuk sebuah daulah Islamiyah. Manakala sejurus kewafatan baginda, dakwah baginda terus marak dipelopori oleh pelapis-pelapis yang mendapat tarbiyah daripada baginda sendiri sehingga Islam mampu menguasai 1/3 dunia.

Selaku umat Islam, tidak dapat hindar dari perasaan bangga kerana terpilih sebagai umat Muhammad SAW. Rasa gembira melihat umat ini bermula saat hijrah Nabi SAW hingga datangnya pahlawan-pahlawan Islam seperti Khalid Al-Walid, Salahudin Al-Ayyubi, Sultan Muhammad Al-Fateh yang habis-habisan berjuang demi meletakkan kalimah Al-Haq di maqam yang tertinggi..

I'm proud to be a Muslim.. Salam Ma'al Hijrah 1432..


No comments:

Post a Comment